

Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym. (Wniosek ZP+UU)
Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym.
Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego.
1. Dokumenty od wnioskodawcy:
- wniosek (ZP+UU):
Wniosek ZP+UU wersja edytowalna (25kB)
Wniosek ZP+UU - wzór do druku (136kB) - plan sytuacyjny odcinka pasa drogowego przewidzianego do zajęcia z podaniem jego wymiarów w skali 1:500,
- plan sytuacyjny pasa drogowego z zaznaczona lokalizacją umieszczanego urządzenia z podaniem wymiarów i powierzchni,
- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego, oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
- pozwolenie na budowę, zgłoszenie lub decyzję administracyjną wyrażającą zgodę na zlokalizowanie urządzenia w pasie drogowym wystawioną przez zarządcę drogi ( „L” ) w przypadku prowadzenia prac w trybie art. 29a, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1202),
- uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót,
- harmonogram robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót),
- upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.
2. Opłaty :
- oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
- opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni zajęcia pasa
- drogowego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w decyzji).
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
- bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
- gotówkowo – w kasie :
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek 8:00 – 14:00
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat
4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19
5. Termin i sposób załatwienia sprawy:Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
6. Tryb odwoławczy:Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Powyższa decyzja wywołuje skutki prawne po uzyskaniu pozwolenia na budowę lub po zgłoszeniu właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane.
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
7. Podstawa Prawna:
- Ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r, poz. 2222 ze zm.),
- Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz.U. 2017 poz. 1257)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U.Nr. 170 poz. 1393 z późn. zm. ),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1044)
- Uchwała Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146 z dnia 09.03.2016).
metryczka
Wytworzył: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015)
Opublikował: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015, 10:32:21)
Ostatnia zmiana: Rafał Kilańczyk (31 sierpnia 2018, 15:28:51)
Zmieniono: Aktualizacja treści i załącznika
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1474