

Procedura o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu budowlanego. (Wniosek OB)
Procedura o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu budowlanego.
WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW MINIMUM NA 14 DNI PRZED PLANOWANYM TERMINEM ZAJĘCIA PASA.
WNIOSEK OB
- wniosek ( OB)
Wniosek OB - edytowalny (25kB)
Wniosek OB - wzór druku (132kB) - szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z określeniem miejsca lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem wraz z podaniem planowej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia w celu umieszczenia obiektu budowlanego w pasie drogowym;
- kserokopia aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub kserokopia aktualnego wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
- upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł
- oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł,
- opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni obiektu budowlanego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w decyzji).
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
• bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
• gotówkowo – w kasie:
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek 8:00 – 14:00
zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach: Getin Noble Bank S.A. Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 lub w placówce Poczty Polskiej.
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat
4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniaktel.
042-215-97-72 w. 18 lub 19
5.Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
6. Tryb odwoławczy:
Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania. Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j. Dz. U. 2017 r, poz. 2222)
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie (t.j. Dz.u. 2016 r., poz. 124).
- Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz.U. 2018 poz. 2096).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. Z 2018 r., poz. 1044).
- Uchwała Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016 r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146 z dnia 09.03.2016). Uchwała nr XVI/194/20 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 8 stycznia 2020 r. - zmieniająca Uchwałę Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r. - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 833.
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202).
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej zgodnie z art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r o drogach publicznych (t.j. Dz. U. 2017r., poz. 2222 ze zm).
metryczka
Wytworzył: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015)
Opublikował: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015, 10:15:19)
Ostatnia zmiana: Rafał Kilańczyk (12 marca 2020, 18:04:38)
Zmieniono: upd
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1181